در حال حاضر کلیه سفارشات از طریق شماره تلفن 09199900765 ثبت می شود و درگاه پرداخت موقتا بسته می باشد

اطلاعات

فراهم کننده‌ها

هیچ توزیع کننده ای وجود ندارد

تازه ترین اخبار

جستجو

تعدادی از برندهای کفش معروف جهان و ایران

تعدادی از برندهای کفش معروف جهان و ایران
۱ – کفش نایک (Nike)
کفش مخصوص پیاده روی مردانه نایکی مدل Air Max
برند نایک (اصل کلمه نایکی می باشد که در ایران تلفظ رایج همان نایک است)که قبلاً بنام محصولات ورزشی روبان آبی (Blue Ribbon Sports) که به اختصار ” RBS ” نامیده می شد ، در سال ۱۹۶۴ توسط فیل نایت و بیل باورمن تاسیس شد. فیل نایت یک دونده نیمه استقامتی بود که تحت مربیگری بیل باورمن آموزش دیده بود. بیل باورمن که همیشه به دنبال راه هایی برای افزایش عملکرد شاگردش بود ، در اوقات بیکاری سعی می کرد کفش های ورزشی او را بهبود بخشد.
او ترکیبات بسیار متفاوتی را امتحان کرد ولی زیاد موفقیت آمیز نبودند. در این زمان “فیل نایت” برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت امور مالی راهی دانشگاه “استنفورد” شد. در آنجا او پیشنهادی به یک شرکت سازنده کفش ژاپنی ارائه داد و برای آنها نوشت که کاری خواهد کرد تا این شرکت بتواند با بهترین برندهای آلمانی به رقابت بپردازد.
پیشنهادات او سالها نادیده گرفته شدند ، به همین جهت او تصمیم گرفت از ژاپن کفش وارد کرده و در منطقه محلی خود آن کفش ها را بفروشد. فیل نایت سعی کرد نخستین موجودی کفش هایش را به مربی سابقش باورمن بفروشد ، ولی متوجه شد باورمن تمایل زیادی به شراکت در این زمینه با او دارد ، به همین دلیل آنها تصمیم به شراکت برابر گرفتند.
هر چند در آغاز کسب و کارشان به کندی پیش می رفت ، ولی آنها در سال ۱۹۶۵ توانستند میزان فروششان به ۲۰۰۰۰ دلار رسید. از زمان آغاز کسب و کار ، این دو شریک سعی کردند خط تولید کفش خودشان را راه اندازی کنند. پس از سال ها تلاش در سال ۱۹۷۱ ، تولید اولین کفش ورزشی خود را آغاز کردند.
این کفش وزن سبکتری نسبت به دیگر کفش های ورزشی دارا بوده و برای حرکات کششی در قسمت زیر کفش دارای برآمدگی هایی بود. این کفش ورزشی در سال ۱۹۷۲ به بازار عرضه شد. اولین سفیر برند نایک استیو پرفونتین دونده مشهور آمریکایی بوده که در طول دوران کالج خود یعنی از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ توانست هفت رکورد آمریکایی از ۲۰۰۰ متر تا ۱۰۰۰۰ متر به ثبت رساند.
مدتی بعد در سال ۱۹۷۹ برند نایک تکنولوژی نایک ایر را طراحی کرد. (در تکنولوژی نایک ایر کیسه های بالشتکی با هوای تحت فشار پر شده و در قسمت پایین زیره میانی و پنجه ی کفش تعبیه می شود. این تکنولوژی فشار ناشی از ضربات دویدن و راه رفتن را کاهش می دهد.) ارائه ی این تکنولوژی گام مهمی در پیشرفت برند نایک به شمار می رود و این برند توانست در عرصه ساخت بهترین کفش دنیا (کفش های ورزشی) بسیار قدرتمند ظاهر شود.
این پیشرفت مهم منجر به ارائه ی عمومی این محصول در سال ۱۹۸۰ شد. کمی بعد برند نایک میان رشته های ورزشی بسیار محبوب شد و در سال ۱۹۸۲ توانست به تولید کننده شماره یک کفش ورزشی در آمریکا تبدیل شود. لوگوی برند نایک اسووش و شعار این برند “فقط انجام بده!” یا (‘Just Do It’) خیلی زود بین خانواده های آمریکایی شناخته شد.
در سال ۱۹۸۵ طراحان نایک یک کفش ورزشی مخصوص برای تازه کاری در NBA به نام مایکل جردن  طراحی کردند که با افزایش محبوبیت خود به فروش کفش های ورزشی نایک کمک کرد و این برند توانست به رکورد جدیدی در فروش دست یابد. پس از آن نایک به طراحی لباس و دیگر لوازم ورزشی نیز مشغول شد.
آنها توانستند با تیم های مختلف مانند تیم های فوتبال برزیل و تیم های فوتبال مردان و زنان آمریکا برای تولید لباس و لوازم ورزشی قرارداد ببندند. در سال ۱۹۹۶ این برند دوباره با یک تازه کار ورزش گلف به نام تایگر وودز به مبلغ ۵ میلیون دلار در سال قرارداد بست و با موفقیت افسانه ای تایگر وودز بر محبوبیت و فروش برند نایک افزوده شد.
نایک به تولید نسخه های جدید کفش های تمرینی ورزشی ادامه داد. آنها در سال ۲۰۰۰ کفش “نایک شاکس” را عرضه کردند که فروش خوبی در تمام دنیا بدست آورد. امروزه نایک یک امپراتوری پهناور در عرصه محصولات ورزشی متنوع همچون تنیس ، بیس بال ، فوتبال ، کریکت و دو میدانی به شمار می آید.
تمایل بیل باورمن برای پیدا کردن راه حلی برای موفقیت شاگردش فیل نایت به تشکیل برند نایک که یکی از سود آورترین و محبوب ترین برند های جهان است منجر شد. درآمد سالیانه این برند بیش از ۲۵ میلیارد دلار برآورد شده است.
۲ – کفش ریبوک (Reebok)
کفش برند ریباک
برند تجاری ریبوک (Reebok brand) در سال ۱۹۵۸ توسط دو نوه بنیان‌گذار کفش‌دوزی ایجاد شد و نام آن را با الهام از یک غزال آفریقایی ، ریبوک نامیدند که نهایتا با کمپانی فاستر و پسران ادغام گردید. جو و جف فاستر این نام را در لغت‌نامه‌ای پیدا کردند که جو فاستر در دوران نوجوانی در یک مسابقه برنده شده بود. این دیکشنری نسخه‌ جنوب آفریقایی بود که تلفظ آن با تلفظ انگلیسی تفاوت داشت.
در سال ۱۹۸۱ ، مجموع فروش علامت تجاری ریباک به ۵٫۱ میلیون دلار رسید. نقطه عطف فروش این شرکت زمانی بود که یک سال بعد ، نشان تجاری ریبوک اولین کفش ورزشی طراحی شده برای بانوان را عرضه کرد که به نام کفش‌های فری استایل معروف شد. در سال‌ ۱۹۸۶ میزان فروش به طور غیرمنتظره‌ای به بیش از سه برابر افزایش و به ۹۱۹ میلیون دلار رسید.
میزان فروش در سال ۱۹۸۷ به ۴٫۱ میلیارد دلار و در سال ۱۹۹۱ به ۷٫۲ میلیارد دلار بالغ گردید و برند تجاری ریباک به عنوان بهترین و نوآورترین شرکت سازنده وسایل ورزشی در جهان شناخته شد. در سال ۱۹۸۷ ارزش سهام نام تجاری ریبوک در صنعت کفش‌های ورزشی به لحاظ فروش ۴٫۱ میلیارد دلار از رقیب اصلی‌ خود یعنی “نایک” بالاتر رفت ، ولی پس از مدتی سرعت رشد فروش لوازم ورزشی ریبوک کم شد و در سال ۱۹۹۰ فروش شرکت نایک نسبت به ریبوک افزایش یافت.
در این زمان ناگهان برند تجاری ریبوک شروع به از دست دادن تدریجی موقعیت خود در بازار کرد و باعث نگرانی سهامداران ریبوک شد. قسمتی از جابه‌جایی موقعیت رقابتی برند ریبوک و افت فروش این برند به دلیل سرمایه‌گذاری سنگین شرکت لوازم ورزشی نایک (Nike Company) در تبلیغات و استفاده از ستاره‌های ورزشی گران قیمت بود.
پل فایرمن توزیع کننده لوازم ورزشی ریبوک در آمریکای ‌شمالی برای بازگرداندن موقعیت برند ریبوک ، ابتدا از بخش بسکتبال آغاز کرد. در آن زمان ، مایکل جردن در بسکتبال بازنشسته شده بود و در غیاب مایکل جردن که در فروش کفش‌های نایک تاثیر زیادی داشت ، ریبوک برای تبلیغات خود از ستاره معروفی به نام شکیل اونیل استفاده کرد و قراردادی را با او امضا کرد که باعث افزایش چشمگیر فروش این شرکت در آن سال‌ها شد.
در جریان مسابقات NBA در سال ۱۹۹۴ نام تجاری ریبوک به عرضه کفش‌های طرح جدید و بدون بند و قابل شارژ به وسیله گاز کربنیک پرداخت. قیمت این کفش‌ها ۱۳۰ دلار بود که بسیار معقول تعیین شد و فایرمن انتظار داشت که با این نوآوری سهم بازار خود را در طول سه سال تا ۱۰ درصد افزایش دهد.
برند تجاری ریبوک همچنین در ژانویه ۱۹۹۳ کفش‌های بنددار مخصوص را برای ورزشکاران دبیرستانی عرضه کرد. همچنین در سال ۱۹۹۴ با ۱۲ نوع کفش و انتظار فروش۱۰۰ میلیون دلار وارد بازار‌ هاکی شد. فایرمن پیش‌بینی کرد که با افزایش میزان فروش ، درآمد آن‌ها سه برابر شود ، ولی تلاش‌های گسترده او برای نوسازی شرکت برای مقابله با شرکت نایک و نیل به پیشگامی ‌در بازار با اقبال مواجه نشد و پاره‌ای مشکلات در رابطه با قیمت بالای محصولات ریبوک ظاهر گردید.
در شش ماه اول سال ۱۹۹۳ ، فروش کفش‌های بسکتبال به رغم تبلیغات زیادی که انجام شد ۲۰ درصد کاهش یافت. در سال ۱۹۹۵ هزینه‌های عملیاتی شرکت افزایش یافت و برند ریبوک پذیرفت که بخشی از افزایش هزینه‌ها ناشی از عقد قرارداد با ستارگان ورزشی و پرداخت پاره‌ای از هزینه‌های مسابقات است.
بنابراین برخلاف چهار سال قبل و به جای ۴۰۰ نفر ، ریبوک با ۳۰۰۰ ورزشکار برای پوشیدن کفش‌های ریبوک در جریان المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا قرارداد منعقد کرد. از طرف دیگر با مسئولان سان‌فرانسیسکو و فدراسیون‌های تیم‌ها و ستارگان بسکتبال برای پوشیدن کفش ریبوک قراردادهای جداگانه‌ای بست.
وینس ویلیامز ستاره تنیس در سال ۲۰۰۰ میلادی قراردادی با برند ریبوک امضا کرد و در المپیک و ویمبلدون همان سال از کفش‌های ریبوک استفاده کرد. امروزه تیم ملی هاکی آمریکا نیز با ریبوک قرارداد دارد. شرکت لوازم ورزشی آدیداس (Adidas Company) در اواخر سال ۲۰۰۵ میلادی اقدام به خرید برند تجاری ریبوک کرد.
مدیران آدیداس پس از خرید علامت تجاری ریبوک نام این شرکت تجاری را تغییر ندادند و فقط تکنولوژی آدیداس را در خطوط ساخت محصولات علامت تجاری ریبوک جایگزین کردند ، زیرا نمی‌خواستند با این اقدام بازار فروش خود را از دست بدهند. ادغام آدیداس با ریبوک در ژانویه سال ۲۰۰۶ را می‌توان فصل جدیدی در تاریخ ریبوک دانست.
ادغام این دو برند مطرح با یکدیگر به آن ها این فرصت را می‌داد که با ایجاد ویژگی‌های مکمل در این دو برند ، به بازار گسترده‌تری دست یابند و توانایی ارائه محصولات متنوع‌تری را به بازار داشته باشند ، تا سال ۱۹۹۵ برند ر‌یبوک با فروش ۲۲۸ میلیون دلاری در رده سوم بزرگ‌ترین فروشندگان کفش‌های ورزشی قرار گرفت.
دو سال بعد فروش کفش‌های نایک به ۷۵۰ میلیون دلار افزایش یافت ، ولی ریبوک ۱۲۲ میلیون دلار به‌دست آورد. در سال ۲۰۱۳ میلادی لوگوی برند تجاری ریبوک پس از ۱۲۰ سال تغییر کرد و به مثلث تبدیل شد. شرکت ریبوک امروزه یکی از زیر مجموعه‌های شرکت آلمانی آدیداس است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر کانتون ایالت ماساچوست کشور آمریکا قرار دارد و در شهرهای متعدد جهان دارای شعبه و فروشگاه می‌باشد.
۳ – ونس (vans)
کتانی مناسب پیاده روی کد Be100
ونس vans یکی از برندهای محبوب امریکایی با سابقه ی درخشان در زمینه تولید کفش و کتانی اسپرت ، اسکیت بورد و کوله پشتی در دنیا می باشد. برند ونس که در سال ۱۹۶۶ توسط دو برادر با نام های پل ون دورن و جیمی ون درون به همراه شرکای تجاریشان گوردون لی و سرگ در آناهیم در کالیفرنیا تاسیس شد و توانست در همان روز اول ۱۲ کفش بفروشد که تمامی آن محصولات در همان روز تولید شدند.
تا بعد از ظهر به دست مشتری ها رسیدند و همین موضوع نشان دهنده ی این بود که این شرکت چقدر مستعد پیشرفت های چشمگیر است. ونس زمانی که زیره های وفل کلاسیک را برای اولین بار تولید کرد برای بسیاری از مردم بسیار عجیب و غریب بودند ، اما از دیدگاه امروزی ، این امر منجر به یکی از بزرگترین نقاط عطف در تولید کفش اسنیکر امروزی شده است.
جالب است بدانید طراحی های کتانی های محبوب ونس توسط پسر یکی از شرکای شرکت انجام شد و هم اکنون از آن به عنوان یک سبک بسیار محبوب استفاده می شود و در بین مردم بسیار پرطرفدار است. شما باید بدانید که محصولات ونس فقط محدود به کفش و کتانی نمی شود و این برند در زمینه تولید کیف ، کفش های مخصوص برف یا بوت ، تیشرت ، هودی ، اسکیت بورد و لوازم موج سواری نیز فعالیت بسیار خوبی دارد.
ونس در زمینه ی برند سازی بسیار موفق عمل کرده است و توانسته است از دهه ی ۶۰ میلادی تا کنون خود را به عنوان یک کمپانی بسیار قدرتمند ثابت کند که از کودکان تا ستاره های ورزشی نیز مشتاق به استفاده از محصولاتش باشند. جالب است بدانید که ونس اولین سری کفش های خود را مخصوص اسکیت سواری تولید کرد که بسیار محبوب شدند و توانست فروش بسیار فوق العاده ی را برای آن ها به همراه داشته باشد.
یکی از دلایل موفقیت این برند احترام به سلیقه و فهم مشتری بود به گونه ای که محصولات ونس با کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسبی عرضه می شدند که هر فردی از هر طبقه ی اجتماعی بتواند از محصولات این برند استفاده کند. همانطور که در بالا نیز در رابطه با زیره های شطرنجی وافل در کتانی های ونس توضیح دادیم باید بگوییم چیزی که این زیره ها را از زیره های عادی متمایز می کند خاصیت کشسانی و اصطکاک خوبی است که با سطح زمین دارند.
این زیره ، کشش و اصطکاک کفش‌های ونس را به شدت بالا برد و اگر چه هدف ون دورن در ابتدا تولید کفش‌های مناسب اسکیت‌سواری نبود ، به دلیل این ویژگی ، کفش‌های او به نخستین انتخاب اسکیت ‌سواران تبدیل شدند. مطمئنا یکی از عواملی که سبب شد ونس تا این اندازه پیشرفت کند تولید کفش هایی مخصوص اسکیت سواران بود و این کار را با کمک اسکیت سواران حرفه ای انجام داد و سبب شد که کفش هایی کاملا مناسب ورزش اسکیت بورینگ تولید کند.
یکی از برتری های کفش های ونس در زمینه ی اسکیت سواری چسبندگی بالایی است که در قسمت پشت پا به وجود می آورد که سبب می شود شما بتوانید راحت تر اسکیت را کنترل کنید و حرکات نمایشی را راحت تر اجرا کنید. از اولین و بهترین سری کفش های اسکیت سواری تولید شده توسط ونس می توان به سری old skool اشاره کرد که با طراحی فوق العاده خاصی که دارد توانسته است فروش جهانی و فوق العاده ای را برای این شرکت آمریکایی به همراه داشته باشد.
این مدل از اولین سری کفش هایی است که در قسمت هایی از آن از چرم استفاده شده است که همین موضوع سبب افزایش دوام این کفش های بسیار افزایش یابد. همچنین جالب است بدانید که سری old skool محصول مشترکی از شرکت های Supreme  و vans بوده است. اصلی ترین دلایل خاص بودن کفش های old skool استفاده از یک نوار بر روی کفش است که به نوار jazz stripe هم معروف است.
البته جالب است بدانید که این نوار نیز به صورت کامل تصادفی توسط پل ون دورن به این سری کفش ها اضافه شد. پس از تولید سری کفش های old skool در سال ۱۹۷۸ ونس سری کفش های ساقدار Sk8 Hi خود را عرضه کرد .کفش ساقدار مدل SK-8 علاوه بر اینکه از پای اسکیت سوار در مقابل ضربه های احتمالی محافظت می کرد طراحی بسیار خاصی داشت و همین سبب شیکی و جذابیت این محصول شد.
کفش ونس مدل Slip Ons در سال ۱۹۸۲ تولید شد. یکی از دلایل فروش فوق العاده بالای این محصول ایده هوشمندانه ی ایده پردازان ونس بود که از این کفش در فیلم سینماییFast Times at Ridgemont High در پای نقش اصلی فیلم یعنی Sean Penn استفاده کردند و همین موضوع سبب شد که این مدل بتواند فروش فوق العاده ی را تجربه کند.
در سال های بعد ونس اقدام به تولید کفش هایی با قابلیت مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف زد. بوت های ونس در برابر برف و سرما مقاوم بودند و در آن ها از مواد و متریال هایی خاصی استفاده کرد تا در سخت ترین شرایط نیز پاسخگویی نیاز های مشتری باشند. در سال های اخیر نیز کمپانی ونس توانسته افتخارات زیادی کسب کند که از آن ها می توان به کسب جوایزی نظیر FOOTWEAR News در سال ۲۰۱۴ که به برترین برند تولید کننده کفش سال اعطا می شود و افتخار بزرگی برای ونس به شمار می رود.
۴ – کفش آدیداس (Adidas)
محصولات کفش آدیداس مدل فالکون
آدیداس (به آلمانی: Adidas) یک شرکت پوشاک آلمانی است ، که مقر اصلی آن ، در شهر هرتسوگن‌آوراخ در ایالت بایرن قرار دارد. شرکت آدیداس در زمینه طراحی ، تولید و توزیع انواع لباس ، کفش ، پاافزار و کفش ورزشی ، تجهیزات ورزشی ، ساعت ، عینک آفتابی ، محصولات مراقبت‌های شخصی و لوازم لوکس فعالیت می‌کند.
آدیداس یک شرکت هلدینگ است و شرکت تولید پوشاک ورزشی ریبوک ، شرکت لوازم گلف تیلورمید و شرکت راک پورت زیر مجموعه آن به حساب می‌آیند. آدیداس بزرگترین تولیدکننده لوازم ورزشی در اروپا و دومین شرکت بزرگ تولیدی لوازم ورزشی در دنیا به‌شمار می‌رود. شرکت آدیداس در سال ۱۹۴۸ توسط آدولف داسلر پایه‌گذاری شد.
وی با کمک برادرش رودولف در سال ۱۹۲۴ کار تولید کفش‌های ورزشی را آغاز کرد. رودولف پس از جدایی از برادرش ، شرکت پوما را پایه‌ریزی کرد. کریستفر فون وایلم داسلر یک کارگر تولیدی کفش در هرتسوگن‌آوراخ در ۲۰ کیلومتری شهر نورنبرگ بود. پائولین همسر کریستفر نیز یک لباس‌شویی در شهر باواریان را اداره می‌کرد.
رادلف «رودی» داسلر نیز پس از پایان مدرسه به پدرش در کارخانه تولید کفش پیوست. وی پس از بازگشت از جنگ جهانی اول مدیر یک شرکت تولید چینی شد و بعدها توانست وارد بازار عمده چرم در شهر نورنبرگ شود. آدولف داسلر نیز پس از بازگشت از جنگ جهانی اول تولیدی کفش‌های ورزشی خود را در لباس‌شویی مادرش در هرتسوگن‌آوراخ را راه اندازی کرد.
کلمات کلیدی: کفش،کیف،کتانی،ورزش،ورزشی،لباس،پوشاک،برند،مد

پاسخ

* نام:
* ایمیل: (منتشر نشده)
   وب سایت: (آدرس سایت باhttp://)
* توضیح:
وارد کردن کد
تعدادی از برندهای کفش معروف جهان و ایران
در حال حاضر کلیه سفارشات از طریق شماره تلفن 09199900765 ثبت می شود و درگاه پرداخت موقتا بسته می باشد

اطلاعات

فراهم کننده‌ها

هیچ توزیع کننده ای وجود ندارد

تازه ترین اخبار

جستجو

تعدادی از برندهای کفش معروف جهان و ایران

تعدادی از برندهای کفش معروف جهان و ایران
۱ – کفش نایک (Nike)
کفش مخصوص پیاده روی مردانه نایکی مدل Air Max
برند نایک (اصل کلمه نایکی می باشد که در ایران تلفظ رایج همان نایک است)که قبلاً بنام محصولات ورزشی روبان آبی (Blue Ribbon Sports) که به اختصار ” RBS ” نامیده می شد ، در سال ۱۹۶۴ توسط فیل نایت و بیل باورمن تاسیس شد. فیل نایت یک دونده نیمه استقامتی بود که تحت مربیگری بیل باورمن آموزش دیده بود. بیل باورمن که همیشه به دنبال راه هایی برای افزایش عملکرد شاگردش بود ، در اوقات بیکاری سعی می کرد کفش های ورزشی او را بهبود بخشد.
او ترکیبات بسیار متفاوتی را امتحان کرد ولی زیاد موفقیت آمیز نبودند. در این زمان “فیل نایت” برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت امور مالی راهی دانشگاه “استنفورد” شد. در آنجا او پیشنهادی به یک شرکت سازنده کفش ژاپنی ارائه داد و برای آنها نوشت که کاری خواهد کرد تا این شرکت بتواند با بهترین برندهای آلمانی به رقابت بپردازد.
پیشنهادات او سالها نادیده گرفته شدند ، به همین جهت او تصمیم گرفت از ژاپن کفش وارد کرده و در منطقه محلی خود آن کفش ها را بفروشد. فیل نایت سعی کرد نخستین موجودی کفش هایش را به مربی سابقش باورمن بفروشد ، ولی متوجه شد باورمن تمایل زیادی به شراکت در این زمینه با او دارد ، به همین دلیل آنها تصمیم به شراکت برابر گرفتند.
هر چند در آغاز کسب و کارشان به کندی پیش می رفت ، ولی آنها در سال ۱۹۶۵ توانستند میزان فروششان به ۲۰۰۰۰ دلار رسید. از زمان آغاز کسب و کار ، این دو شریک سعی کردند خط تولید کفش خودشان را راه اندازی کنند. پس از سال ها تلاش در سال ۱۹۷۱ ، تولید اولین کفش ورزشی خود را آغاز کردند.
این کفش وزن سبکتری نسبت به دیگر کفش های ورزشی دارا بوده و برای حرکات کششی در قسمت زیر کفش دارای برآمدگی هایی بود. این کفش ورزشی در سال ۱۹۷۲ به بازار عرضه شد. اولین سفیر برند نایک استیو پرفونتین دونده مشهور آمریکایی بوده که در طول دوران کالج خود یعنی از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ توانست هفت رکورد آمریکایی از ۲۰۰۰ متر تا ۱۰۰۰۰ متر به ثبت رساند.
مدتی بعد در سال ۱۹۷۹ برند نایک تکنولوژی نایک ایر را طراحی کرد. (در تکنولوژی نایک ایر کیسه های بالشتکی با هوای تحت فشار پر شده و در قسمت پایین زیره میانی و پنجه ی کفش تعبیه می شود. این تکنولوژی فشار ناشی از ضربات دویدن و راه رفتن را کاهش می دهد.) ارائه ی این تکنولوژی گام مهمی در پیشرفت برند نایک به شمار می رود و این برند توانست در عرصه ساخت بهترین کفش دنیا (کفش های ورزشی) بسیار قدرتمند ظاهر شود.
این پیشرفت مهم منجر به ارائه ی عمومی این محصول در سال ۱۹۸۰ شد. کمی بعد برند نایک میان رشته های ورزشی بسیار محبوب شد و در سال ۱۹۸۲ توانست به تولید کننده شماره یک کفش ورزشی در آمریکا تبدیل شود. لوگوی برند نایک اسووش و شعار این برند “فقط انجام بده!” یا (‘Just Do It’) خیلی زود بین خانواده های آمریکایی شناخته شد.
در سال ۱۹۸۵ طراحان نایک یک کفش ورزشی مخصوص برای تازه کاری در NBA به نام مایکل جردن  طراحی کردند که با افزایش محبوبیت خود به فروش کفش های ورزشی نایک کمک کرد و این برند توانست به رکورد جدیدی در فروش دست یابد. پس از آن نایک به طراحی لباس و دیگر لوازم ورزشی نیز مشغول شد.
آنها توانستند با تیم های مختلف مانند تیم های فوتبال برزیل و تیم های فوتبال مردان و زنان آمریکا برای تولید لباس و لوازم ورزشی قرارداد ببندند. در سال ۱۹۹۶ این برند دوباره با یک تازه کار ورزش گلف به نام تایگر وودز به مبلغ ۵ میلیون دلار در سال قرارداد بست و با موفقیت افسانه ای تایگر وودز بر محبوبیت و فروش برند نایک افزوده شد.
نایک به تولید نسخه های جدید کفش های تمرینی ورزشی ادامه داد. آنها در سال ۲۰۰۰ کفش “نایک شاکس” را عرضه کردند که فروش خوبی در تمام دنیا بدست آورد. امروزه نایک یک امپراتوری پهناور در عرصه محصولات ورزشی متنوع همچون تنیس ، بیس بال ، فوتبال ، کریکت و دو میدانی به شمار می آید.
تمایل بیل باورمن برای پیدا کردن راه حلی برای موفقیت شاگردش فیل نایت به تشکیل برند نایک که یکی از سود آورترین و محبوب ترین برند های جهان است منجر شد. درآمد سالیانه این برند بیش از ۲۵ میلیارد دلار برآورد شده است.
۲ – کفش ریبوک (Reebok)
کفش برند ریباک
برند تجاری ریبوک (Reebok brand) در سال ۱۹۵۸ توسط دو نوه بنیان‌گذار کفش‌دوزی ایجاد شد و نام آن را با الهام از یک غزال آفریقایی ، ریبوک نامیدند که نهایتا با کمپانی فاستر و پسران ادغام گردید. جو و جف فاستر این نام را در لغت‌نامه‌ای پیدا کردند که جو فاستر در دوران نوجوانی در یک مسابقه برنده شده بود. این دیکشنری نسخه‌ جنوب آفریقایی بود که تلفظ آن با تلفظ انگلیسی تفاوت داشت.
در سال ۱۹۸۱ ، مجموع فروش علامت تجاری ریباک به ۵٫۱ میلیون دلار رسید. نقطه عطف فروش این شرکت زمانی بود که یک سال بعد ، نشان تجاری ریبوک اولین کفش ورزشی طراحی شده برای بانوان را عرضه کرد که به نام کفش‌های فری استایل معروف شد. در سال‌ ۱۹۸۶ میزان فروش به طور غیرمنتظره‌ای به بیش از سه برابر افزایش و به ۹۱۹ میلیون دلار رسید.
میزان فروش در سال ۱۹۸۷ به ۴٫۱ میلیارد دلار و در سال ۱۹۹۱ به ۷٫۲ میلیارد دلار بالغ گردید و برند تجاری ریباک به عنوان بهترین و نوآورترین شرکت سازنده وسایل ورزشی در جهان شناخته شد. در سال ۱۹۸۷ ارزش سهام نام تجاری ریبوک در صنعت کفش‌های ورزشی به لحاظ فروش ۴٫۱ میلیارد دلار از رقیب اصلی‌ خود یعنی “نایک” بالاتر رفت ، ولی پس از مدتی سرعت رشد فروش لوازم ورزشی ریبوک کم شد و در سال ۱۹۹۰ فروش شرکت نایک نسبت به ریبوک افزایش یافت.
در این زمان ناگهان برند تجاری ریبوک شروع به از دست دادن تدریجی موقعیت خود در بازار کرد و باعث نگرانی سهامداران ریبوک شد. قسمتی از جابه‌جایی موقعیت رقابتی برند ریبوک و افت فروش این برند به دلیل سرمایه‌گذاری سنگین شرکت لوازم ورزشی نایک (Nike Company) در تبلیغات و استفاده از ستاره‌های ورزشی گران قیمت بود.
پل فایرمن توزیع کننده لوازم ورزشی ریبوک در آمریکای ‌شمالی برای بازگرداندن موقعیت برند ریبوک ، ابتدا از بخش بسکتبال آغاز کرد. در آن زمان ، مایکل جردن در بسکتبال بازنشسته شده بود و در غیاب مایکل جردن که در فروش کفش‌های نایک تاثیر زیادی داشت ، ریبوک برای تبلیغات خود از ستاره معروفی به نام شکیل اونیل استفاده کرد و قراردادی را با او امضا کرد که باعث افزایش چشمگیر فروش این شرکت در آن سال‌ها شد.
در جریان مسابقات NBA در سال ۱۹۹۴ نام تجاری ریبوک به عرضه کفش‌های طرح جدید و بدون بند و قابل شارژ به وسیله گاز کربنیک پرداخت. قیمت این کفش‌ها ۱۳۰ دلار بود که بسیار معقول تعیین شد و فایرمن انتظار داشت که با این نوآوری سهم بازار خود را در طول سه سال تا ۱۰ درصد افزایش دهد.
برند تجاری ریبوک همچنین در ژانویه ۱۹۹۳ کفش‌های بنددار مخصوص را برای ورزشکاران دبیرستانی عرضه کرد. همچنین در سال ۱۹۹۴ با ۱۲ نوع کفش و انتظار فروش۱۰۰ میلیون دلار وارد بازار‌ هاکی شد. فایرمن پیش‌بینی کرد که با افزایش میزان فروش ، درآمد آن‌ها سه برابر شود ، ولی تلاش‌های گسترده او برای نوسازی شرکت برای مقابله با شرکت نایک و نیل به پیشگامی ‌در بازار با اقبال مواجه نشد و پاره‌ای مشکلات در رابطه با قیمت بالای محصولات ریبوک ظاهر گردید.
در شش ماه اول سال ۱۹۹۳ ، فروش کفش‌های بسکتبال به رغم تبلیغات زیادی که انجام شد ۲۰ درصد کاهش یافت. در سال ۱۹۹۵ هزینه‌های عملیاتی شرکت افزایش یافت و برند ریبوک پذیرفت که بخشی از افزایش هزینه‌ها ناشی از عقد قرارداد با ستارگان ورزشی و پرداخت پاره‌ای از هزینه‌های مسابقات است.
بنابراین برخلاف چهار سال قبل و به جای ۴۰۰ نفر ، ریبوک با ۳۰۰۰ ورزشکار برای پوشیدن کفش‌های ریبوک در جریان المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا قرارداد منعقد کرد. از طرف دیگر با مسئولان سان‌فرانسیسکو و فدراسیون‌های تیم‌ها و ستارگان بسکتبال برای پوشیدن کفش ریبوک قراردادهای جداگانه‌ای بست.
وینس ویلیامز ستاره تنیس در سال ۲۰۰۰ میلادی قراردادی با برند ریبوک امضا کرد و در المپیک و ویمبلدون همان سال از کفش‌های ریبوک استفاده کرد. امروزه تیم ملی هاکی آمریکا نیز با ریبوک قرارداد دارد. شرکت لوازم ورزشی آدیداس (Adidas Company) در اواخر سال ۲۰۰۵ میلادی اقدام به خرید برند تجاری ریبوک کرد.
مدیران آدیداس پس از خرید علامت تجاری ریبوک نام این شرکت تجاری را تغییر ندادند و فقط تکنولوژی آدیداس را در خطوط ساخت محصولات علامت تجاری ریبوک جایگزین کردند ، زیرا نمی‌خواستند با این اقدام بازار فروش خود را از دست بدهند. ادغام آدیداس با ریبوک در ژانویه سال ۲۰۰۶ را می‌توان فصل جدیدی در تاریخ ریبوک دانست.
ادغام این دو برند مطرح با یکدیگر به آن ها این فرصت را می‌داد که با ایجاد ویژگی‌های مکمل در این دو برند ، به بازار گسترده‌تری دست یابند و توانایی ارائه محصولات متنوع‌تری را به بازار داشته باشند ، تا سال ۱۹۹۵ برند ر‌یبوک با فروش ۲۲۸ میلیون دلاری در رده سوم بزرگ‌ترین فروشندگان کفش‌های ورزشی قرار گرفت.
دو سال بعد فروش کفش‌های نایک به ۷۵۰ میلیون دلار افزایش یافت ، ولی ریبوک ۱۲۲ میلیون دلار به‌دست آورد. در سال ۲۰۱۳ میلادی لوگوی برند تجاری ریبوک پس از ۱۲۰ سال تغییر کرد و به مثلث تبدیل شد. شرکت ریبوک امروزه یکی از زیر مجموعه‌های شرکت آلمانی آدیداس است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر کانتون ایالت ماساچوست کشور آمریکا قرار دارد و در شهرهای متعدد جهان دارای شعبه و فروشگاه می‌باشد.
۳ – ونس (vans)
کتانی مناسب پیاده روی کد Be100
ونس vans یکی از برندهای محبوب امریکایی با سابقه ی درخشان در زمینه تولید کفش و کتانی اسپرت ، اسکیت بورد و کوله پشتی در دنیا می باشد. برند ونس که در سال ۱۹۶۶ توسط دو برادر با نام های پل ون دورن و جیمی ون درون به همراه شرکای تجاریشان گوردون لی و سرگ در آناهیم در کالیفرنیا تاسیس شد و توانست در همان روز اول ۱۲ کفش بفروشد که تمامی آن محصولات در همان روز تولید شدند.
تا بعد از ظهر به دست مشتری ها رسیدند و همین موضوع نشان دهنده ی این بود که این شرکت چقدر مستعد پیشرفت های چشمگیر است. ونس زمانی که زیره های وفل کلاسیک را برای اولین بار تولید کرد برای بسیاری از مردم بسیار عجیب و غریب بودند ، اما از دیدگاه امروزی ، این امر منجر به یکی از بزرگترین نقاط عطف در تولید کفش اسنیکر امروزی شده است.
جالب است بدانید طراحی های کتانی های محبوب ونس توسط پسر یکی از شرکای شرکت انجام شد و هم اکنون از آن به عنوان یک سبک بسیار محبوب استفاده می شود و در بین مردم بسیار پرطرفدار است. شما باید بدانید که محصولات ونس فقط محدود به کفش و کتانی نمی شود و این برند در زمینه تولید کیف ، کفش های مخصوص برف یا بوت ، تیشرت ، هودی ، اسکیت بورد و لوازم موج سواری نیز فعالیت بسیار خوبی دارد.
ونس در زمینه ی برند سازی بسیار موفق عمل کرده است و توانسته است از دهه ی ۶۰ میلادی تا کنون خود را به عنوان یک کمپانی بسیار قدرتمند ثابت کند که از کودکان تا ستاره های ورزشی نیز مشتاق به استفاده از محصولاتش باشند. جالب است بدانید که ونس اولین سری کفش های خود را مخصوص اسکیت سواری تولید کرد که بسیار محبوب شدند و توانست فروش بسیار فوق العاده ی را برای آن ها به همراه داشته باشد.
یکی از دلایل موفقیت این برند احترام به سلیقه و فهم مشتری بود به گونه ای که محصولات ونس با کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسبی عرضه می شدند که هر فردی از هر طبقه ی اجتماعی بتواند از محصولات این برند استفاده کند. همانطور که در بالا نیز در رابطه با زیره های شطرنجی وافل در کتانی های ونس توضیح دادیم باید بگوییم چیزی که این زیره ها را از زیره های عادی متمایز می کند خاصیت کشسانی و اصطکاک خوبی است که با سطح زمین دارند.
این زیره ، کشش و اصطکاک کفش‌های ونس را به شدت بالا برد و اگر چه هدف ون دورن در ابتدا تولید کفش‌های مناسب اسکیت‌سواری نبود ، به دلیل این ویژگی ، کفش‌های او به نخستین انتخاب اسکیت ‌سواران تبدیل شدند. مطمئنا یکی از عواملی که سبب شد ونس تا این اندازه پیشرفت کند تولید کفش هایی مخصوص اسکیت سواران بود و این کار را با کمک اسکیت سواران حرفه ای انجام داد و سبب شد که کفش هایی کاملا مناسب ورزش اسکیت بورینگ تولید کند.
یکی از برتری های کفش های ونس در زمینه ی اسکیت سواری چسبندگی بالایی است که در قسمت پشت پا به وجود می آورد که سبب می شود شما بتوانید راحت تر اسکیت را کنترل کنید و حرکات نمایشی را راحت تر اجرا کنید. از اولین و بهترین سری کفش های اسکیت سواری تولید شده توسط ونس می توان به سری old skool اشاره کرد که با طراحی فوق العاده خاصی که دارد توانسته است فروش جهانی و فوق العاده ای را برای این شرکت آمریکایی به همراه داشته باشد.
این مدل از اولین سری کفش هایی است که در قسمت هایی از آن از چرم استفاده شده است که همین موضوع سبب افزایش دوام این کفش های بسیار افزایش یابد. همچنین جالب است بدانید که سری old skool محصول مشترکی از شرکت های Supreme  و vans بوده است. اصلی ترین دلایل خاص بودن کفش های old skool استفاده از یک نوار بر روی کفش است که به نوار jazz stripe هم معروف است.
البته جالب است بدانید که این نوار نیز به صورت کامل تصادفی توسط پل ون دورن به این سری کفش ها اضافه شد. پس از تولید سری کفش های old skool در سال ۱۹۷۸ ونس سری کفش های ساقدار Sk8 Hi خود را عرضه کرد .کفش ساقدار مدل SK-8 علاوه بر اینکه از پای اسکیت سوار در مقابل ضربه های احتمالی محافظت می کرد طراحی بسیار خاصی داشت و همین سبب شیکی و جذابیت این محصول شد.
کفش ونس مدل Slip Ons در سال ۱۹۸۲ تولید شد. یکی از دلایل فروش فوق العاده بالای این محصول ایده هوشمندانه ی ایده پردازان ونس بود که از این کفش در فیلم سینماییFast Times at Ridgemont High در پای نقش اصلی فیلم یعنی Sean Penn استفاده کردند و همین موضوع سبب شد که این مدل بتواند فروش فوق العاده ی را تجربه کند.
در سال های بعد ونس اقدام به تولید کفش هایی با قابلیت مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف زد. بوت های ونس در برابر برف و سرما مقاوم بودند و در آن ها از مواد و متریال هایی خاصی استفاده کرد تا در سخت ترین شرایط نیز پاسخگویی نیاز های مشتری باشند. در سال های اخیر نیز کمپانی ونس توانسته افتخارات زیادی کسب کند که از آن ها می توان به کسب جوایزی نظیر FOOTWEAR News در سال ۲۰۱۴ که به برترین برند تولید کننده کفش سال اعطا می شود و افتخار بزرگی برای ونس به شمار می رود.
۴ – کفش آدیداس (Adidas)
محصولات کفش آدیداس مدل فالکون
آدیداس (به آلمانی: Adidas) یک شرکت پوشاک آلمانی است ، که مقر اصلی آن ، در شهر هرتسوگن‌آوراخ در ایالت بایرن قرار دارد. شرکت آدیداس در زمینه طراحی ، تولید و توزیع انواع لباس ، کفش ، پاافزار و کفش ورزشی ، تجهیزات ورزشی ، ساعت ، عینک آفتابی ، محصولات مراقبت‌های شخصی و لوازم لوکس فعالیت می‌کند.
آدیداس یک شرکت هلدینگ است و شرکت تولید پوشاک ورزشی ریبوک ، شرکت لوازم گلف تیلورمید و شرکت راک پورت زیر مجموعه آن به حساب می‌آیند. آدیداس بزرگترین تولیدکننده لوازم ورزشی در اروپا و دومین شرکت بزرگ تولیدی لوازم ورزشی در دنیا به‌شمار می‌رود. شرکت آدیداس در سال ۱۹۴۸ توسط آدولف داسلر پایه‌گذاری شد.
وی با کمک برادرش رودولف در سال ۱۹۲۴ کار تولید کفش‌های ورزشی را آغاز کرد. رودولف پس از جدایی از برادرش ، شرکت پوما را پایه‌ریزی کرد. کریستفر فون وایلم داسلر یک کارگر تولیدی کفش در هرتسوگن‌آوراخ در ۲۰ کیلومتری شهر نورنبرگ بود. پائولین همسر کریستفر نیز یک لباس‌شویی در شهر باواریان را اداره می‌کرد.
رادلف «رودی» داسلر نیز پس از پایان مدرسه به پدرش در کارخانه تولید کفش پیوست. وی پس از بازگشت از جنگ جهانی اول مدیر یک شرکت تولید چینی شد و بعدها توانست وارد بازار عمده چرم در شهر نورنبرگ شود. آدولف داسلر نیز پس از بازگشت از جنگ جهانی اول تولیدی کفش‌های ورزشی خود را در لباس‌شویی مادرش در هرتسوگن‌آوراخ را راه اندازی کرد.
کلمات کلیدی: کفش،کیف،کتانی،ورزش،ورزشی،لباس،پوشاک،برند،مد

پاسخ

* نام:
* ایمیل: (منتشر نشده)
   وب سایت: (آدرس سایت باhttp://)
* توضیح:
وارد کردن کد